Överdoserade kolhydrater

Veckan som gick blev en orgie av kolhydrater. Eller i alla fall helgen.

Träningen har gått marginellt bättre denna veckan och jag får nog inse att det var något i kroppen som gjorde mig seg. På lördagen så kom jag ut på en runda på 5,28-tempo. Rundan blev på 8,3km.

Kvällen blev en fantastiskt tillställning fylld med god fisksoppa och en fantastiskt god LCHF-efterrätt. Ja, allt var LCHF förutom ölen då. Jösses vad det var gott med öl.
Det var så gott att jag var trött dagen efter och föll för den gamla klassikern att köpa mat med ännu mer socker i. Detta på en restaurang med ett stort gult M.
Måndagen och tisdagen så har jag känt mig seg och lite lättretlig. Det är väl en klassisk ”baksmälla” av kolhydrater.

Nu blir det till att bringa lite ordning på kost och träning och ladda ordentligt för Göteborgsvarvet om 19 dagar.

Träningen idag fick bli lite basket med dottern. Tror det var ca 15 år sedan som jag rörde en boll. Men roligt var det.

20140429-221951.jpg

20140429-222004.jpg