En kort uppdatering

Då kom då dagen.. då jag åter träffade min PT som jag vägde och mätte mig för två års sedan.

Jag kan bara konstatera att viljan var god när jag försökte sätta igång att träna förra gången, men jag var inte riktigt lika motiverad som jag är denna gången.

Vi hade i alla fall kommit överens om att kolla över min vikt och mått och jämföra med för 2,5 års sedan. Helt klart så gick det åt fel håll ett tag, för jag vägde bara 95,7kg 2010-11-24. Jämför med 104kg i April 2012.

Det måttet som jag blev mest förvånad över, var att jag hade gått ner 6cm över röven. Riktigt bra.
Jag hade också gått ner ca 5,2% i fett. Vi gjorde också ett konditionstest som planerade mig i nivå = Mycket bra kondition

Mer exakta mått kommer när jag fått dem via mail.

Det som jag fick med mig, var att jag inte skall träna så intensivt om jag vill bränna. Något jag kände till, men det verkar ju så infernaliskt tråkigt. Dock skall jag ge det ett försök de närmsta veckorna och köra många pass där jag inte skall ha högra puls än 141 när jag tränar.

Maten var också ngt som diskuterades och min PT tyckte att kolhydrater var tvunget. Jag skall dock testa att köra ovan träning och fortsätta med LCHF.

Ja.. jag kanske inte håller strikt 20gram/dag, men jag är inte långt borta. Det som dock har hållt vikten i två veckor beror på ett oerhört ”gott” leverne på helgerna med vin och andra utsvävningar, men på det stora hela är jag nöjd ändå.

Nu förbränner vi 🙂

Ta gärna ett kik på min träning och vikt. Det börjar ta sig..

Idag blev det också premiärmiddag på balkongen. LCHF-fläskpannkaka. Ruggigt god.

3 paket bacon
 (jag 2 paket hade tärnad bacon)
8 st ägg
1,5 dl grädde
250 gram keso
150 gram fet mild ost (t ex gräddost, hushållsost) Jag hade ICA’s gratängost

Sätt ugnen på 225g. Finstrimla bacon och fördela på en långpanna (slipper man om man har tärnad bacon).
Grädda/stek tills baconet antagit krispig karaktär och fettet bubblar ordentligt.
Vispa under tiden upp ägg med grädden och rör ner keson. Övervispa inte – det räcker att det blandar sig.
Strö den rivna osten på baconet och sen äggstanningen över det.
Grädda till pannkakan är vackert bubblig och fått gyllebrun yta.
Ca 20 min.
Servera, om man känner för det, med lättsockrad/osockrad lingonsylt!