Status efter helgen

Vad händer då om man fullkomligt struntar i vad man stoppar i sig under en helg.
Ja, för mig så var vägningen på Onyx ingen höjdare i dag. 95,3kg.

Detta efter att framförallt druckit en hel del öl, stuvad potatis, mos, rotmos och även bröd till frukost.
Söndagen, på vägen hem från den trevliga sammankomsten, avslutades med pizza och coca-cola.

Vad händer då med kroppen? Jo, man får ganska snabbt ett sötsug igen och jag är rätt sugen på cola när jag skriver detta.
Magen som tidigare varit lugn och fin, blir mer aktiv av mer kolhydrater. Det är inte så att jag inte överlever det, men jag känner ju helt klart en negativ påverkan på kroppen.

Körde igång stenhårt med att försöka köra strikt LCHF idag. Hoppas att jag kan se en snabbare tillbakagång av vikten än efter jul.
Även om helgen var otroligt trevlig så känner man sig ändå besviken över att man tillåter sig att ”förstöra” sig och sin fina tränings-svit.

Nu är det fullt fokus och definitivt inga mer avsteg med ÖL. Om det skall drickas något gott till mat så får det bli vin.